torsdag 14. juni 2012

babyrom og gi-bort

Dette er jo ikkje akkurat ein interiørblogg, for eg har ikkje så mykje å bidra med på det området, men no viser eg alikevel fram nokre rom her frå Nøkkeldalen på løpande band.

Me er i skikkeleg organiserings- og opprydningsmodus her om dagen, for no er me leie av at alt er halvvegs og halvferdig og rot og kaos heile tida. Typisk meg er at når eg er nesten ferdig med eitt rom, så går eg vidare til neste, MEN no har eg som motivasjon å blogge (nesten) kvart rom etterkvart som det er heilt ferdig, og det trur eg er ein motivasjon som funkar på meg:) 
Syns alltid det er morro å sjå korleis andre har det heime, og litt morro å vise fram. 
Idag viser eg deg babyrommet;

Dette var kontoret vårt til i haust, og etter det har det gradvis teke form som babyrom. Me pussa det opp for 5 år sidan, så me trengte ikkje å gjere noko med overflatene no.
Etterkvart skal jo sprinkelsenga inn her (i hjørnet der leikekassen står no), og ein koloss av ein recliner-stol skal ut herfra. No står den berre her og ventar på at det skal bli plass til den i stova igjen (og det blir det ikkje før vogga er pakka ned igjen, og det syns eg er litt vemodig, så det skjer nok ikkje enda sjølv om vogga ikkje er så masse i bruk lenger...)

Me har ikkje plass til stellebord på badet, så da vart det stellekrok på rommet. Den skjønne handduken har svigermor laga.

Storesøster som nabo, ser for med at etterkvart blir det ein sti av leiker mellom desse to romma:)
Tallerkenhylla har eg malt kvit, etter at den var brun og blå når eg kjøpte den på bruktbutikken. Hadde egentlig lyst å fjerne bogane i nederste hylle, men det vart litt for omfattande for meg:)


Så om gi-borten:
Skjønne Maria med den kjempekoselige bloggen Schytt's hverdag, har ein gi-bort der du kan vinne boka "din kompetente familie" av Jesper Juul! Bloggen hennar er veldig inspirerande på små og store prosjekt, og på familielivet og mammatankar, og eg er veldig glad for å ha blitt litt kjent med ho og bloggen hennar. Du burde ta ein tur innom ho, både for å oppleve bloggen, og for å bli med på trekningen om denne boka!

Ønsker deg ein fiiiiiiiin fin dag! 

5 kommentarer:

  1. For et herlig rom, der kan jeg tenke meg lille snupp trives! Digger sånn gammel tallerkenhylle som har blitt til bokhylle. Sånn en har vi på barnerom også :) Herlig! Alltid gøy å få et innblikk syns jeg, sånn "hjemme hos"-innlegg ;) og dere har det jo så fint!! :) Ønsker deg en nydelig torsdag min venn - og tusen takk for tips om gi-bort, jeg er så fjern at det hadde jeg ikke fått med meg..! GOD klem til skjønne du!

    SvarSlett
  2. Så herligt og flott rom,mange skjønne detaljer:)
    Den hylla var så søt og så flott med plass til både bøker,pynteting og klær:)
    Fine dag til deg!
    Klem fra Lillian:)

    Alltid så koselig å titte innom bloggen din:)

    SvarSlett
  3. Skjønt babyrom, med omtanke i detaljene:)
    Nydelig haduk, det er så kjekt med slike dagligdagse ting som får personlig preg.
    Fine bilder, og jeg likte spesielt godt det siste der vi får en liten "sniktitt" inn på storesøster sitt rom:)

    Og så må jeg enda en gang si tusen takk til deg, jeg fikk pakke tidligere i uka med det vakre skiltet og den skjønne ramma.
    Det du ikke visste når du fant frem kortet er at dette sitatet hadde jeg på bloggen helt frem til litt før jul.
    Så at det passet skal være sikkert:)

    Ha en fin torsdag,
    god klem:)

    SvarSlett
  4. Kjempe fint!!
    Du må ikke si at du ikke har noe å bidra med interiørmessig. Det har du motbevist med dette innelgget.
    :-)

    SvarSlett
  5. Det var jammen et nydelig babyrom, og det høres spennende ut med blogging fra hvert rom fremover! Jeg mener så absolutt du kan vise frem interiør selv om du ikke anser deg som en interiørblogger. Jeg synes det er veldig gøy å se bilder også fra hjem som ikke nødvendigvis er interiør-blad-hjem :) Blir inspirert av hjem hvor man kan se at det bor mennesker!
    Koselig at du vil være med på give-away hos meg!
    God helg!
    Klem fra Maria

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...