onsdag 2. mai 2012

hekleteppe og award


Inspirert av denne og denne bloggen, og denne boka, er eg no igang med å hekle teppe. 
Det er kjempemorro, og vanskelig å 
legge fra seg, men etter 117 lappar skal eg nok bli forsynt:)
På søndag fekk eg ein hyggelig melding fra Sol med den koselige bloggen Sol og Glede, om at eg hadde fått ein award på sida hennar! Awarden fungerar slik:

1. Du skal linke tilbake til den du mottok awarden frå.
2. Du skal sende den vidare til 5 andre bloggar som har mindre enn 100 følgarar.
3. Du skal svare på 5 spørsmål.

Hvorfor begynte du å blogge?
To grunnar; for å oppdatere familien på vestlandet litt om kva som skjedde her med bilder. Og fordi eg begynnte å bli hekta på å lese bloggar og hadde lyst til å prøve litt sjølv for morro. No er bloggen ein blanding av familieoppdatering, framvisning av fullførte hobbyprosjekt, litt tankar, bittelitt interiør, og litt diverse:)

Hvilke blogger følger du?
Til å begynne med følgde eg kun interiørbloggar, men no er eg og veldig glad i bloggar til ettertanke, sy- og scrappebloggar, og bloggar om familielivet. Best likar eg bloggar som inneheld både inspirasjon og tankar på ein gang, ja takk begge deler:)

Hva er favoritt fargen din?
Støva aqua og andre duse turkisfargar er for øyeblikket favoritten. I tillegg er eg alltid glad i lillafargar i ulike nyansar. 


Hva er favoritt filmen din?
Den sjette sansen

Hvilke land drømmer du om å besøke?
Hellas, Irland, Caribien, og ny roadtrip i USA

Eg sender awarden vidare til desse bloggane, som eg likar veldig godt:
(og det er sjølvsagt frivillig å svare)



9 kommentarer:

  1. SÅÅÅ fiine hekleruter! Kanskje de fineste jeg noen gang har sett?;) Gleder meg til å se det ferdige teppet!
    Og så hyggelig at jeg har vært med å inspirere deg til det. Nå ble jeg glad!
    Og tusen takk for award! Jeg skal få svart på den etterhvert - kanskje allerede i kveld..
    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Å så fine hekleruter,skjønne:)
    Så kjekkt å lese litt om korfor du begynnte å blogge og sån,alltid kjekkt å vite litt meir om den som blogger:)
    Ein finfin dag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  3. Wow.. Så utrolig stas!! Min første award! TAKK!
    Og så fra deg da.. Skulle jo gitt den rett tilbake vettu ;)
    Vil selvfølgelig svare på awarden.. når jeg får tid!
    Helt nydelig hekle-teppe forresten..
    Skjønner at jeg må lære meg å hekle ;)
    Ønsker deg en fortsatt god dag! Hilsen & Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da har jeg svart på awarden vettu.. :)
      Takk igjen for æren...;) hehe..
      Skulle jo aller helst gitt awarden tilbake til deg da ;)
      Du fortjente iallefall denne oppmerksomheten!
      Klem til deg! :)

      Slett
  4. Så flotte ruter du heklar, og nydelige fargar! Eg prøvde meg på hekling for første gang då eg venta lillegull, og jammen blei eg bitt av basillen eg også. Det er jo så kjekt! Takk for fin kommentar på bloggen min, det varmar ei fersk bloggerske ;-) Eg har holdt på ei heile stund no å lest meg gjennom dine tidligare innlegg - det blei umiddelbart ein av mine favorittbloggar. Mykje spennande lesestoff i mange kategoriar, også er det ekstra kjekt å lese om barn på samme alder som mine egne. TippTopp! Blir kjekt å følge med vidare :-)

    SvarSlett
  5. Søt blogg, heng meg på som fylgjar, eg : )
    Og for eit fantastic studio de had bygga! Draumen til mannen som har eit lite rom i kjellaren så lenge ; )

    SvarSlett
  6. Så nydelig teppe! Jeg har hatt lyst til å hekle et slikt i mange år, men det spørs om jeg får vente til jeg er pensjonist :-)
    Jeg ville bare si at hvis du er interesert i å lese det jeg legger ut på Foldede hender (som har vært i Dagen), så kan du legge deg til som vennen min på facebook hvis du vil, og er på facebook. Der legger jeg ut linker når jeg har lagt ut noe. Jeg hadde tenkt å legge ut på faste dager, men formen min er såpass varierende at det blir ikke slik enda.

    SvarSlett
  7. Så flink du er!! Og så kjekt å få lære mer om deg :) Awarden er vel fortjent! Ha en fortsatt god onsdagskveld! Klemmer

    SvarSlett
  8. Tusen takk for awarden! Utrolig hyggelig! Det gleder meg at du trives på bloggen min :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...