onsdag 5. desember 2012

#5 et annet eventyr

Sove lenge, våkne våken
drikke teen ganske sakte
spise langsom lunsj med alt som hører til
Bare være, bare hvile og ta dagen som den kommer
Bare gjøre ingenting, i den takten jeg vil

Det er et annet eventyr
som leves nå og her
og nå en stund er tiden min din
Men jeg har tid nok til å drømme
litt en våke-natt
Mens jeg bærer på en våken skatt

Nyte hengehengekøya doven, 
lese boka uten opphold
prate lenge uten avbrudd med en venn
se på skyene som seiler
sende skaperen en tanke
bare nyte tida, samle krefter igjen

Det er et annet eventyr
som leves nå og her
og nå en stund er tiden min din
Men jeg har tid nok til å drømme
litt en våke-natt
Mens jeg bærer på en våken skatt

Så uendelig er natta
Men så kort er denne tiden
Snart skal lille du få se og sanse selv
Et mysterium er gjemt i at det lille er det store
I det nære bor en fryd
som er vår nå i kveld. 

Det er et hverdags eventyr
som leves nå og her
og nå en stund er tiden min din
Men jeg har tid nok til å drømme
litt en våke-natt
Mens jeg bærer på en våken skatt


Dette er nok ein sang som har gjort inntrykk, fra ein av CDane me har i forbindelse storesnupps babysang, småbarnssang og no torsdagsklubb.  
Sangen heiter våkenattsdrøm, og er fra CDen Diridam. Her finn ein òg hverdag og til trøst, som eg tidligare har skrive innlegg om.

1 kommentar:

  1. Vakkert! Jeg kan forstå at disse ordene gjør inntrykk...Mon tro om jeg kan finne den på youtube? det skal jeg prøve, ble nysgjerrig på melodien.
    Syns det er så godt å titte innom bloggen din. Rekker ikke alltid like ofte som jeg ønsker, men de gangene jeg gjør det, koser jeg meg...Håper du har gode dager, min venn. Savner forresten å høre fra deg innimellom... :( Men du er vel travel med alle dine - og nå er det førjulstid på toppen...
    Klem din vei <3

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...